Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi T.C. MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ İstilalden İstikbale
 
 
ANA SAYFA ÜNİVERSİTEMİZ YÖNETİM AKADEMİK BİRİMLER İDARİ BİRİMLER KÜTÜPHANE ÖĞRENCİ İŞLERİ İLETİŞİM ENGLISH
 
 
MAKÜ’de Eğitim Araştırmalarında Metot ve Analiz Sempozyumu Gerçekleştirildi
Rektörlük 23.11.2017

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü tarafından düzenlenen, Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nden Prof. Dr. Soner YILDIRIM, The University of Hong Kong' dan Prof. Dr. Jimmy de La TORRE ve Hacettepe Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halil YURDUGÜL' ün konuşmacı olarak katıldığı "Eğitim Araştırmalarında Metot ve Analiz Sempozyumu” MAKÜ Konferans ve Sergi Salonunda gerçekleştirildi.

“Ölçme ve Değerlendirme – Metot ve Analiz” alanındaki akademik çalışmaların ve uygulamaların paylaşıldığı sempozyuma MAKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Durmuş ACAR, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sibel KARAKELLE, Rektör Danışmanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa KILINÇ, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.

Sempozyumda ilk konuşmayı Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Durmuş ACAR yaptı.

TÜRKİYE CUMHURİYETİ OKUR YAZARLIKTA CİDDİ ANLAMDA İVME KAZANMIŞTIR

“Nitelikli eğitim ortamının oluşturulması ve bu ortamlarda üretken rekabetçi bir sistem kurulması ve bu sistemin çıktılarının da olmazsa olmazı yine eğitimdir” diyen Rektör Yardımcısı Prof. Dr. ACAR; “Ülkemizde son yıllarda eğitime ciddi anlamda kaynak ayrılmaktadır. 2002’de Türkiye Cumhuriyeti bütçesinden eğitime harcadığı veya ayırdığı para 10 milyar TL. 2017 bütçesinde bu rakam 85 milyar 48 milyon TL. 2017 yılı toplam gayri safi bütçenin 640 milyar TL olduğunu düşünürsek, yaklaşık yüzde 13’ünü eğitim öğretime ayrılmıştır. Dolayısıyla diğer bütün bakanlıkların üzerinde bir bütçe payı ayrılmış. Bu günümüz şartlarında ülkelerin rekabet edebilir ve sürdürülebilirliğini sağlamada bilgini üretilmesi noktasında Türkiye Cumhuriyeti iradeyi ortaya koyuyor. Eğitim öğretimin niteliğini artırmak için harcanan kaynakların çıktısı da önemlidir. Bu çıktıda en önemli husus eğitim öğretimdeki uygulanan metotlar ve analizlerdir. 1900’lerin başlarına baktığımızda okur yazar oranı yüzde 2’lerde iken günümüzde yüzde 95’lere ulaşmıştır. Bu aşamada Türkiye Cumhuriyeti ciddi anlamda ivme kazanmıştır. Ama yeterli midir? noktasına geldiğimiz zaman yeterli olmadığı da bir vakadır. Bu bağlamda bu sempozyumun Burdur’da düzenlenmesi bizleri çok memnun etmiştir. Gerek yurt içinden, gerek yurt dışından katılan tüm katılımcılara teşekkür ediyorum” dedi.

Sempozyumda ikinci konuşmayı Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Sibel KARAKELLE yaptı. Eğitim öğretimin önemini vurgulayan konuşmasında eğitimde bu güne kadar gelinen noktanın son derece önemli olduğunu aktardı.

Dekan KARAKELLE’nin konuşmasından sonra The University of Hong Kong' dan Prof. Dr. Jimmy de La TORRE konuşmasını yaptı.

Bilişsel tanı modellerinden bahseden Prof. Dr. Jimmy de LA TORRE; “Öğrenciye açıklayıcı kullanıcı geri dönüt vermek temel amaçtır. Bilişsel tanı modellerinde öğrenci profilleri çıkarılır. Bu çıkarımda da 1 ve 0 kullanılır. 1- Öğrencinin her hangi bir yeteneği, her hangi bir soruya cevap vermekte uzman olduğunu gösterir. 0’da o yeteneğe, o niteliğe sahip olmadığını gösterir” dedi.

Madde Teknik Kuramı ile Bilişsel Tanı Modeli arasındaki farkı gösteren Prof. Dr. Jimmy de LA TORRE soru yöntemleri ile arasındaki farkı anlattı.

MATEMATİĞİN EN TEMEL KONUSU ORAN VE ORANTIDIR

Projeye başladıklarından itibaren neler yaptıklarını da aktaran Prof. Dr. Jimmy de LA TORRE, “Projeye öncelikle bir matematik konusu seçerek başladık. Oran ve orantı konusu seçildi.  Bunu seçmemizdeki amaç da, yaptığımız araştırmalarda matematiğin en temel konusunun oran ve orantı olmasıdır. Hatta sadece matematik değil, fizik ve kimyada da en temel konu budur. Oran ve orantıyı bilmek bu üç derste ciddi başarı sağlayacaktır. Konu seçildikten sonra oran orantı konusunda niteliklerin belirlenmesi konusuna geçtik. Bu nitelikler belirlenirken dikkat edilen bazı durumlar var. Birincisi ölçülebilir olmalı. Ölçemezseniz, geliştiremezsiniz. İkincisi açıklanabilir olmalı, pedagojik olarak doğru olmalı, sınıfta uygulanabilir olmalı ve bilgilendirici olmalıdır. Bunun için 25-30 yıl boyunca yazılmış 400’ün üzerinde kitap inceledik ve bunların içerisinden 75 tane kitap seçtik. Projeye alan uzmanlarını da katarak oran orantı konusunda 6 tane nitelik ortaya konuldu. Bunlar, ön nitelik, karşılaştırma ve sıralama, yapılandırma, çarpma ile ilgili işlemler, mantıksal akıl yürütme, soruları çözebilmek için gerekli algoritmaları uygulayabilme. Nitelikler belirlendikten sonra bu niteliklerin ölçülebileceği soruları yazma işine geçildi. Öncelikli olarak New Jersey eyaletinde yapılan sınav incelendi. Yaklaşık 1600 madde. Bunların yüzde 70’i çok tanıdık olduğumuz x’i bulma üzerine. Ama bu sorularda öğrencinin hangi niteliğe sahip olması gerektiğine karar veremedik. Bu nedenle kendi sorularımızı yazmaya karar verdik. Soruları yazarken de öğrencilere sadece soru sormak değil, soru ve cevabı vererek çocuğun kendi yeteneğini farkına varmasını sağladık” dedi.

Bilişsel tanı modellerinde kullanılan psikomotik modellerden de bahseden Prof. Dr. Jimmy de LA TORRE konuşmasını MAKÜ’ye bu sempozyuma ev sahipliği yaptığı için teşekkür ederek sonlandırdı.

Daha sonra Hacettepe Üniversitesi'nden Prof. Dr. Halil YURDUGÜL konuşmasını yaptı. Başka bir dil öğrenme ve dili geliştirme amaçlı yaptığı sunumunda öğrencilerin dikkatini çekecek örneklerle açıkladı.

Son konuşmacı olarak Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nden Prof. Dr. Soner YILDIRIM da Eğitimdeki metotlar ve analizleri hakkındaki sunumunu gerçekleştirdi.

Konuşmalar sonrası Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Durmuş ACAR konuşmacılara MAKÜ anmalıklarını takdim etti.


   
 
Fotoğraflar/Resimler
Diğer Haberler-Duyurular
  Pedagojik Formasyon Sertifika Eğitim Yedek Kayıt Duyurusu 15.12.2017
  2018 Yılı Akademik Teşvik Başvuru Takvimi 15.12.2017
  Prof. Dr. Hüseyin DALĞAR Rektör Yardımcılığına Atandı 13.12.2017
  3. Geleneksel Türkü Gecesi Gerçekleştirildi 15.12.2017
  Yazılım Topluluğu “Turıng’den Geleceğe Yapay Zeka” Konferansında 15.12.2017
  “Ben ve Anadolu” Sergisi Açıldı 15.12.2017
  Bucak Emin Gülmez Teknik Bilimler MYO’da Salep Günü Etkinliği 14.12.2017
  Sosyal Hizmet Lisans Bölümü Öğrencileri Burdur ASP İl Müdürü ile Buluştu 14.12.2017
  MAKÜ Takımları Kupa Kazandırmaya Devam Ediyor 13.12.2017
  3713 Sayılı Yasa Kapsamında Üniversitemize Yerleştirilen Adayların Dikkatine 11.12.2017
  MAKÜ’nün Profesör Kadrosu Güçleniyor 12.12.2017
  MAKÜ Öğrencilerinden Kültürel ve Tarihi Gezi 14.12.2017
  “Eğitim Köyünde Müzik ve Dansla Öğreniyorum” 12.12.2017
  “Gönül Teli Söz Yangını” Adlı Şiir ve Müzik Dinletisi Gerçekleştirildi. 11.12.2017
  7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü MAKÜ’de Kutlandı 11.12.2017
  MAKÜ’de “Girişimcilik ve Liderlik” Konulu Konferans Düzenlendi 11.12.2017
  Teknik Bilimler MYO Bilgisayar Teknolojileri Bölümü 3. Akdeniz Bilişim Zirvesine Katıldı 11.12.2017
  Gıda, Tarım ve Hayvancılık MYO Kahvaltıda Buluştu 11.12.2017
  2017-2018 Bahar Dönemi Pedagojik Formasyon Kayıt Listesi ve İstenilen Belgeler 08.12.2017
  Dışişleri Bakanı Mevlüt ÇAVUŞOĞLU’na MAKÜ’den Fahri Doktora Payesi 05.12.2017
  2.Uluslararası Mehmet Akif Ersoy Sempozyumu ve Bilim Sanat Ödülleri Töreni Arnavutluk’ta Gerçekleştirildi 05.12.2017
  Şehit Öğretmen Aybüke YALÇIN MAKÜ’de Düzenlenen Etkinlikle Anıldı 08.12.2017
  MAKÜ’de EKG Okuma Eğitimi Verildi 06.12.2017
  Bedia AKARTÜRK Türkülerini Burdurlular için Seslendirdi 05.12.2017
  MAKÜ’de Kore Kültür Günü Etkinliği ve Kore Geleneksel Müzik Konseri Gerçekleştirildi 04.12.2017
  İstiklal Yerleşkesi Ring Seferleri 01.12.2017
  Teknik Bilimler MYO’da Bilişim Seminerleri Gerçekleştirildi 01.12.2017
  Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yazılı Sınavına Girecek Adayların Başvuru Değerlendirme Listesi 28.11.2017
  MAKÜ ve Akdeniz Üniversitesi işbirliğinde 1. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi” Gerçekleştirildi 27.11.2017
  Üniversitelerin Kalite Haritaları Çizilmeye Başlandı 23.11.2017
  Kurum İdari Kurulu Toplantı Tutanağı 17.11.2017
  2017-2018 Dönemi Pedagojik Formasyon Eğitimi Duyurusu 07.11.2017
  MAKÜ’den Balkan Üniversiteleri ile Akademik İş Birliği 02.11.2017
  Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Sınav Duyurusu 30.10.2017
  Rektör KORKMAZ Basının Sorularını Yanıtladı 31.10.2017
  Necati ve Saykolar MAKÜ’lü Öğrenciler İçin Sahne Aldı 27.10.2017
 
Facebook Twitter
Servisler
    E-Posta
    Öğrenci E-Posta
    Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS-Öğrenci)
    Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS-Akademisyen)
    Rehber
    Akademik Takvim
    Akademik ve Blog Sistemi (ABS)
    Bilimsel ve Teknoloji UAM
    Yemek Listesi
    Yemekhane Akıllı Kart ve Rezervasyon
    Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS)
 
  ARA
MAKU-TV   MAKU Sosyal Tesisler
MAKU-Android  
Erasmus+Sust-Eco-Project
 
 
 








 
author:İsmail ATICI, Can YASTIOĞLU, cyastioglu@mehmetakif.edu.tr, Gürkan GÖÇER, ggocer@mehmetakif.edu.tr, Hüseyin KARAOĞLU, hkaraoglu@mehmetakif.edu.tr publisher:İsmail ATICI, Can YASTIOĞLU, cyastioglu@mehmetakif.edu.tr, Gürkan GÖÇER, ggocer@mehmetakif.edu.tr, Hüseyin KARAOĞLU, hkaraoglu@mehmetakif.edu.tr, Tarık KABAK, tkabak@mehmetakif.edu.tr